Clientul are dreptul de a se retrage din prezentul contract în termen de 14 zile calendaristice, fără a fi nevoie de motivare. Perioada de retragere expiră la 14 zile calendaristice de la data achiziționării.
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat, să nu prezinte semne de uzură și urme de asamblare, etichetele și documentele însoțitoare ale acestuia nu trebuie să lipsească.
Dacă produsul returnat este deteriorat, are semne clare de utilizare și nu poate fi vândut ca un produs nou ne rezervăm dreptul de a diminua valoarea produsului pentru a acoperi diferența de preț dintre un produs nou și un produs utilizat, iar în cazul în care produsul este într-o stare în care nu îl putem re-vinde, ne rezervăm dreptul să refuzăm produsul.
Produsele ce fac obiectul returului se returnează, de preferat, în ambalajul original.
Cheltuielile de returnare vor fi suportate de către CLIENT, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 zile de la retur, într-un cont bancar furnizat de către acesta.
Costul de transport pentru retur este de 19 lei pentru produsele cu greutate de până în 3 kg, iar pentru coletele ce depășesc 3 kg, costul de transport este de 35 lei până în 20kg, în cazul în care clientul este de acord să se facă ridicarea produsului de către curierul Vânzătorului.
În cazul în care ați plătit o taxa de transport atunci când ați primit coletul, contravaloarea acesteia nu se mai returnează.
Pentru a face retur urmăriți pașii următori:
- Completați formularul de retur cablezone_formular_retur.
- Vă răspundem și stabilim împreună datele de livrare pentru retur;
- Dvs. ne trimiteți contul bancar pentru returnarea banilor;
- După primirea produsului, se verifică conformitatea lui, iar în termen de maxim 14 zile se face transferul bancar în contul indicat de către dvs.
Potrivit articolului 9, Ordonanță de Urgență nr. 34/2014 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, ”consumatorul beneficiază de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spatiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și la art. 14.”
Potrivit articolului 13 din Ordonanță de Urgență nr. 34/2014
„(1) Profesionistul (SC SINDRI SRL ) rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
(2) Profesionistul rambursează sumele menționate la alin. (1) folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.”
Obligațiile consumatorului în cazul retragerii, conform articolului 14 din Ordonanță de Urgență nr. 34/2014
„(1) Cu excepția cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuși produsele, consumatorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
(2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepția cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. […]
(3) Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționarii produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajată pentru consumator în a-și exercita dreptul de retragere. Indiferent de situație, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor în cazul în care profesionistul a omis să îl informeze cu privire la dreptul de retragere în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h).
(4) Profesionistul trebuie să poată face dovada diminuării valorii produselor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.”
Produsele returnate vor fi trimise sau aduse personal la adresa depozitului SC SINDRI SRL, adresă care va fi comunicată de către agentul de vânzări în momentul în care îi este adus la cunoștință returul. Produsele NU se vor returna prin Poșta Română și nu se vor expedia la nici o altă adresă decât cea specificată de agentul de vânzări.
În cazul în care produsul comandat nu corespunde prezentării de pe site-ul https://cablezone.ro/ sau prezintă defecte de fabricație, puteți solicita înlocuirea acestuia sau returnarea contravalorii lui în termen de 15 de zile calendaristice din momentul în care l-ați primit.
Informații privind exercitarea dreptului de retragere
Aveți dreptul de a vă retrage din prezentul contract, fără a preciza motivele, în termen de 14 zile calendaristice.
Perioada de retragere expiră după 14 zile calendaristice începând de la ziua la care intrați dumneavoastră sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de dumneavoastră, în posesia fizică a produselor sau, în cazul bunurilor multiple comandate printr-o singură comandă și livrate separat, data la care intrați dumneavoastră sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de dumneavoastră, în posesia fizică a ultimului produs.
Pentru a vă exercita dreptul de retragere trebuie să ne informați cu privire la decizia dumneavoastră de a vă retrage din prezentul contract, utilizând o declarație neechivocă trimisă prin email, poștă, telefon, fax, SMS sau verbal către SC SINDRI SRL la oricare din datele de contact puse la dispoziție în acest scop.
Nu este obligatorie folosirea unui anume format pentru a vă anunță retragerea din prezentul contract.
Pentru a respecta termenul-limită de retragere este suficient să trimiteți comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere.